Zatočte s podzimní únavou

Ačkoliv to za oknem někdy nevypadá, věřte, že podzim je tady. A s ním bohužel i podzimní únava. Jak získat ztracenou sílu zpět? Vitamíny a minerály.

Náš organismus byl několik měsíců zvyklý na teplo a světlo. Přichází však doba tmy a chladu. Navíc je podzim období, kdy se budou kolem nás více vyskytovat nachlazení lidé, přičtěme k tomu stres a pak už je to jen krůček k onemocnění. Přitom stačí tak málo – trocha pohybu, otužování se a antioxidanty.

Vhodné vitamíny a minerály

K nejčastějším antioxidantům patří právě vitamíny, a to hlavně vitamín C, E, A a stopové prvky, jako je selen nebo zinek. Hořčík je skvělý proti svalovým křečím, proti stresu zafungují vitamíny skupiny B a železo. Koenzym Q10 snižuje riziko nachlazení a zvyšuje imunitu.

Upravte životosprávu

  • Dostatek čerstvé zeleniny, ovoce, mořských ryb i celozrnných výrobků.
  • Nevyhýbejte se mandlím, ořechům a různým semínkům. Vhodné jsou i obilné klíčky a banány.
  • Nabudí vás guarana i ženšen.
  • Dostatečně spěte. Ke zklidnění před spánkem vám pomůže meduňka i kozlík lékařský.
  • Dbejte na dostatečný příjem tekutin. Pijte čistou vodu, ale také zelený čaj, nebo matcha tea.
  • Dělejte sport, který máte ráda. Někoho baví chodit, někoho běhat a dalšího posilovat. Je v podstatě jedno, co budete dělat, hlavně, když to člověka baví.
  • Dopřejte si relaxaci, masáž, zajděte do sauny.